Klantropologie, groot denken klein doen

Wat kun je als bedrijf doen om meer klantgericht en dus klantvriendelijker te ondernemen? Zoals de auteur van dit boek Jacqueline Fackeldey dat zegt: eigenlijk gewoon door je boerenverstand te gebruiken.

In Klantropologie legt ze uit hoe je dingen kunt omdraaien, toevoegen en aanpakken. Het is eigenlijk heel simpel, maar goed en klantvriendelijk ondernemen wordt nog door heel veel bedrijven over het hoofd gezien, onbewust en bewust.

Naar aanleiding van voorbeelden laat onze klantropoloog zien, hoe je door te luisteren en door te ervaren dingen in een beter perspectief kunt zetten. Hoe je door net wat kleine aanpassingen te maken in een proces of een ervaring, je er als klant een veel beter gevoel aan over houdt. Of dat nu online of offline is, want we willen tegenwoordig aan beide kanten fatsoenlijk te woord worden gestaan.

Een aanrader voor wie wil weten wat er als bedrijf eigenlijk van je verwacht wordt door je klanten en hoe je jouw klanten op een betere manier kunt benaderen of bedienen. Want zeg nou zelf, je wilt toch dat klanten tevreden zijn?

Klantropoloog

Jacqueline Fackeldey neemt menselijk gedrag als uitgangspunt voor het verbinden van bedrijfsproces en klantbehoefte en werkt onder de naam fackeldeyfinds als klantropoloog, spreker en adviseur. In het verleden werkte ze in marketing-, sales- en innovatiefuncties bij Philips, De Bijenkorf en ING/Postbank.

Jacqueline volg ik al jaren via Twitter en kom haar regelmatig tegen bij onze bindende factor; uitgeverij Scriptum – de uitgever van ‘Klantropologie’.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief

Ik hou je op de hoogte als er nieuwe projecten zijn afgerond of als ik een blog heb geschreven dat de moeite waard is om te delen. 

Ja leuk! Je bent nu ingeschreven voor de nieuwsbrief :-D