06 412 48 761
info@estherwerkt.nl

Ontwikkeling visual identity

Groepsanalyse

Groepsanalyse maakt waardevrije analyses van de dynamiek in een groep. Met een groepsanalyse krijg je inzicht in die dynamiek en in het effect van bepaald handelen. Je kunt de dynamiek van een groep positief beïnvloeden, zij leren je hoe! 

Voor het ontwerpen van het nieuwe logo en de bijpassende huisstijl voor Groepsanalyse hield ik rekening met de kernwaarden; waardevrij, daadkrachtig en empathisch. Het bedrijf wilde graag een nieuwe huisstijl dat op een abstracte manier hun werkzaamheden kon laten zien; strak, simpel en professioneel. Door de elementen van het logo los te halen en dat te gebruiken in de huisstijl komt de dynamiek tot z'n recht.

Fris en herkenbaar beeldmerk

In het beeldmerk zijn diverse dingen zichtbaar. Je ziet in eerste instantie een oog die alles analyseert. Het beeldmerk heb ik in de huisstijl gebruikt door de verschillende elementen los te gebruiken. Dit geeft een 'simpele' stijl die ontzettend herkenbaar en onderscheidend is en ook de dynamiek weergeeft waarmee gewerkt wordt.

Professioneel kleurgebruik

Het zijn juist níet de primaire en felle kleuren waarmee vaak gewerkt wordt voor het onderwijs. Met de twee kleuren blauw ontstaat er rust en met de toevoeging van 'Blushing beige' en de 'Minty My' geeft het een verassende vibe.
De kleuren zijn fris, zakelijk, rustig en warm, maar ook vrolijk! Het bedrijf komt immers iets positiefs brengen. Ze gaan met een positieve en open blik aan het werk.

Gebruikte fonts in de huisstijl

De gebruikte fonts passen bij de gewenste uitstraling; ze zijn strak, stevig en ook simpel. Niet teveel poespas. De Mont en de Rubik passen goed bij elkaar en vullen elkaar goed aan. De Mont wordt voor de koppen gebruikt en de Rubik voor de platte teksten.

Ik begin met het ontwerpen van een logo en een huisstijl altijd met het uitzoeken van de fonts. Het is namelijk onwijs bepalend voor het beeld dat je wilt neerzetten, fonts kunnen je ontwerp maken of breken. 

Logo, huisstijl en huisstijlhandboek

Voor Groepsanalyse zijn we hard aan het werk geweest om alle middelen die er waren, plus veel nieuwe middelen, om te zetten naar de nieuwe huisstijl met het nieuwe logo. 

Daarvoor maak ik altijd een huisstijlhandboek waarin alles staat over het logo, het gebruik ervan, de fonts, de kleuren, de huisstijlelementen en het gebruik ervan etc. Het geeft een duidelijk overzicht dat als basis geldt voor het maken van verschillende communicatiemiddelen.
Opdrachtgever
Groepsanalyse

Branche
Onderwijs

Locatie
Nederland

Website
Groepsanalyse.nl
Producten
Boek
Certificaat
Huisstijl
Interactieve pdf formulieren
Logo
Online visual design
POS materiaal
Powerpoint presentaties
Social media content
Stationary
Visual content
Visual design
Visual identity
Website

Disciplines
Art-direction
Beeldredactie
Communicatie-advies
Concept
DTP
Grafisch ontwerp
Social Media
Vormgeving
Over de organisatie
Groepsanalyse geeft je inzicht in de dynamiek van een groep. Met een team van gedreven onderwijsprofessionals geven zij door heel Nederland workshops en opleidingen.
Creatief Rotterdams Brein
©2024 ESTHERWERKT | GRAFISCH ONTWERP | CREATIEF ROTTERDAMS BREIN
privacyverklaring - algemene voorwaarden
arrow-up-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram