06 412 48 761
info@estherwerkt.nl

Het proces van een nieuwe huisstijl

Met een paar kleine aanpassingen in de logo’s van de merken, maar vooral door consequent te zijn, heb ik een huisstijl ontwikkeld die past bij het bedrijf. Door de kleur van de letters uit het logo van Eleqtron te nemen als hoofdkleur, voor zowel Eleqtron als de merken, vormt zich al een stevige basis. De grote letters zijn typerend voor de communicatiestijl en we gebruiken veel grote sprekende (zwart wit) foto’s.

Je start eigenijk altijd met de stationery, hoe klein of groot deze ook is. Dit is je basis voor alle overige uitingen.

Ontwikkeling visual identity

Eleqtron

Eleqtron is een bedrijf dat al ruim 30 jaar bestaat en in de loop van de jaren waren er vele uitingen gemaakt, maar het miste een consequente uitstraling. Ik ben gevraagd een identity te ontwikkelen die past bij het bestaande logo en past bij de logo’s van de merken Qneqt en Qcharge.

Een eigen iconenset

Eleqtron heeft nou ook een eigen iconenset, ze geven de diensten en producten weer van Eleqtron. Alhoewel je een icoon zo simpel mogelijk wilt én moet houden, ontkom je soms niet aan een klein detail. Met een iconenset krijgen de middelen die je inzet net dat beetje extra.

Door gebruik te maken van iconen kun je je verhaal meer beeldend maken en dat kan erg handig zijn!

Brochurelijn

Voor de brochures en flyers heb ik een hele lijn gemaakt, zodat het bedrijf nu een consistente uitstraling heeft. Eigenlijk maak ik alles zowel voor drukwerk als voor digitaal gebruik.


Website

Er was een bestaande website, deze heb ik gerestyled in hetzelfde Word-template. Je ziet al meteen resultaat als fonts aangepast worden en de nieuwe kleuren worden toegepast. Erg leuk én prettig om te zien, dat je soms niet helemaal overnieuw hoeft te beginnen.

Het bouwen aan je merk

Het is iedere dag bouwen aan je merk. Ik zeg altijd: "Branding, branding, branding!" Want dat is het echt. Je kunt nog zo hard bezig zijn om al het drukwerk op de juiste manier op te zetten en de website bijvoorbeeld. Maar als er op social media een hele andere look and feel is, krijg je merkafbreuk. En dat is zo zonde. En ook nog eens onnodig.

Social media content inzetten

Zorg dat de social media content afgestemd is op de huisstijl, zodat je die ten volle online kunt inzetten. Uiteraard communiceer je ook gewoon met alleen foto's, dat is prima. Maar zodra er iets gecommuniceerd wordt dat ondersteuning nodig heeft, moet je de huisstijl toepassen. Niets zo ergerlijk als dat er ineens een andere kleur gebruikt wordt, of een ander font. Alleen door altijd consequent de huisstijl door te voeren, bouw je positief aan je merk. Het geeft de juiste look and feel van je bedrijf weer en dat is wat je wilt.
Opdrachtgever
Eleqtron

Branche
Techniek

Locatie
Numansdorp

Website
eleqtron.nl
Producten
Advertenties
Autobestickering
Brochure
Flyer
Formulieren
Huisstijl
Iconenset
Infographic
Interactieve pdf formulieren
Kaarten
Map
Nieuwsbrief
Online visual design
POS materiaal
Powerpoint presentaties
Social media content
Signing
Stationery
Visual content
Visual identity
Website
En nog veel meer!
Disciplines
Art-direction
Communicatie-advies
Concept
DTP
Grafisch ontwerp
Infographic
Interactie ontwerp
Social Media
Vormgeving
Webdesign

Over de organisatie
Eleqtron is een technisch bedrijf en biedt inventieve oplossingen voor de stekerbare, elektrotechnische installatie en dynamisch laden. Zij doen doet als prefab of maatwerk, voor installateurs en de technische groothandel.
Creatief Rotterdams Brein
©2021 ESTHERWERKT | GRAFISCH ONTWERP | CREATIEF ROTTERDAMS BREIN
privacyverklaring - algemene voorwaarden
arrow-up-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram