Sell your webshop online

By januari 8, 2017Ondernemen

Eind december heb ik de webshop verkocht; het bedrijf dat ik met veel enthousiasme in 2013 oprichtte. Maar, wat zijn de mogelijkheden als je je webshop te koop wilt zetten? Waar zet je je webshop te koop, waar moet je aan denken en wat moet je niet vergeten? Mariko Naber van Sellyourstuffonline.nl kan je er alles over vertellen.

“Net voor kerst belde Esther ons dat de kogel door de kerk was. Ze had een koper gevonden voor HydrofieleDoeken.nl. Geweldig! Binnen nog geen drie maanden je shop verkocht, dat is een mooie tijd hoor. Als je je webwinkel (of onderneming) te koop zet kan je doorgaans rekenen op drie tot zes maanden voordat de boel van eigenaar wisselt. Als het al gebeurt, want soms vind je geen aansluiting. Maar bij HydrofieleDoeken.nl is dat dus wel gelukt en Jacqueline Bron is de nieuwe gelukkige eigenaar.

Gouden gids-mannen en bulk websites

Wij zijn begonnen met de mogelijkheid om je webwinkel bij ons te koop te zetten, omdat we uit eigen ervaring een kwalitatieve plek miste. Zoekend naar een adviseur of platform waar je je webwinkel te koop kan aanbieden, vonden we alleen maar ‘Gouden gids’-mannen en anonieme bulk websites. Je verdwijnt daar in de massa en er worden de verkeerde vragen gesteld. Een beetje adviseur vraagt je ook nog eens 20% van de verkoopprijs + opstarttarief en je hebt geen enkel idee wie of wat zijn of haar netwerk is.

Verkopen die boel!

De dienst webwinkelmakelaar erbij dus en zo stond daar als eerste shop HydrofieleDoeken.nl te koop. Esther ging meteen voor het Royal abonnement. Dat is minimaal drie maanden x €49,- (excl. BTW). Hiermee staat je profiel (publiek of anoniem) minimaal drie maanden op Sellyourstuffonline.nl, komt je vermelding drie maal in de Sell your stuff online nieuwsbrief, vermelden we je exclusief op onze social media kanalen en volgt er een uitgebreide blogpost over de webwinkel.

Handige aankooptips

Waar moet je bij de aankoop van een bestaande webwinkel op letten? Er zijn heel veel zaken waar je op moet letten, hieronder een greep daaruit:

  • Financieel moet de shop op orde zijn. Laat voordat je ook maar iets toezegt een boekhouder naar de cijfers kijken.
  • Zijn de social media kanalen ‘gezond’. Klopt het aantal volgers met de activiteit en de reacties?
  • Zijn alle vanity URL’s van social media geclaimd? En zo niet, waarom niet?
  • Check de naam van de webwinkel, is deze als merk geclaimd (zit dat bij de koop in) en zo niet kan dat nog?
  • Check zaken als conversie, omzet, webwinkelsysteem, actieve klanten…
  • Google de webwinkel en kijk wat erover wordt geschreven
  • Plaats eens een bestelling en kijk of het proces goed aanvoelt
  • Zoek, net als bij de aanschaf van een huis, naar ‘verborgen gebreken’

Kopen

Zoek jij nog een mooie webwinkel? Bekijk dan hier ons huidige aanbod.

Verkopen

Je webwinkel te koop aanbieden is een grote stap. Heb je de knoop doorgehakt en wil je het graag zo snel mogelijk mét de juiste aandacht, professioneel publiek maken? Neem dan vrijblijvend contact op: 070-3226568.”

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief

Ik hou je op de hoogte als er nieuwe projecten zijn afgerond of als ik een blog heb geschreven dat de moeite waard is om te delen. 

Ja leuk! Je bent nu ingeschreven voor de nieuwsbrief :-D